Idag hade vi inte golftid förrän 12:10, så vi planerade in en sen frukost.
Läste tidningarna på webben och såg att vi definitivt valt rätt vecka att åka iväg, var totalt snökaos hemma.

Banarbetarna hade gödslat greener och fairway på morgonen och nu vattnade man för att få ner näringen till gräsrötterna.
Som man ser hade vi tur med vädret igen.

Vi missade "tyvärr" en av dagens märkliga händelser.
En spelare, man förstås, hade slagit ner bollen i vattnet bredvid green och ville absolut få upp sin boll.
Han hade ingen "bollhåv" så han försökte använda klubban och ramlade i vattnet vid röda pilen.
Eftersom det är branta betongkanter, och ganska djupt, kom han inte upp utan måste invänta hjälp.

Vi tog en kort promenad ner mot havet för att se hur det såg ut då det var strålande solsken.
Stannade till vid infarten till hotellet och knäppte kort på en figurklippt buske.

Nere vid havet åkte en jättestor traktor omkring och jämnade till stranden och vi såg en vattenskideåkare.
Så nu börjar det nog närma sig badsäsong härnere.

Om man tittade åt norr såg man Taurusbergen. De vita ställningarna till höger är parasollställ som ännu inte klätts med tyg.
Gick tillbaka till hotellet för att kunna träna lite innan dagens runda skulle starta.

Pelle lyckades fånga mera desperata försök att plocka upp dyra(?) golfbollar, där en man tidigare ramlat i vattnet.

Var lagom varmt ute tack vare att det fläktade litegrann idag.
Einar och Pelle hade hittat varsinn lyckobringande amulet (en fez), så den här rundan borde gå bra.
Vi hade alla bättre utslag än förra gången vi spelade "Dunes".

Hål 3 är ett annorlunda par 4 hål med berg och dalar (dyner) som är flera meter höga.

På hål 9, ett par 4 med mycket vatten i spel, sänkte Einar en 4 meters putt och gjorde årets första birdie (kan ha berott på fezen).

Hål 11, ett par 4 hål, har en green som är omgiven av enorma sandberg.
Det är Bettan's och Einar's bollar som ligger till vänster vid green (framme på 2 slag).
Idag spelade vi alla lite bättre än tidigare.

Efter avslutad runda satte vi oss på restaurangterassen och tog något att dricka.
Einar och Pelle hade beställt varsin stor öl och då den var slut frågade servitören om de ville ha en till.
Pelle tackade ja, men Einar tvekade och sa att han kunde tänka sig en liten öl.
Vi fick oss ett gott skratt då servitören kom med ett stort ölglas med fot och ett litet likörglas med öl (åt Einar).

Då vi kom upp på rummet såg vi att handukshjärtat såg ut som igår (eventuellt var det nya blommor i glaset/vasen).

Då vi kom ner för att äta middag såg vi som vanligt samma unga tjej sitta och spela piano inte så långt ifrån baren.

I matsalen hade man utökat antalet pumpafigurer ytterligare.
Som vanligt fanns det alldeles för mycket att välja på vid bufféborden, och nästan allt vi provade var jättegott.

Efter maten kollade vi en stund på när man spelade "vem vill bli miljonär" vid dansgolvet.
Sen var det läggdags, eftersom vi ville vara utvilade till morgondagens golfrunda.