Idag var himlen alldeles klarblå när vi vaknade och fortsatte vara det hela dan.

Så här såg det ut på campingen idag, vi tog in handduken som hänger på backspegeln innan vi gav oss iväg.
Åkte ner till en liten affär i samhället och köpte lite småsaker som började ta slut.
Fortsatte sen resan söderut mot Queenstown, med många stopp för att fotografera och titta på vackra vyer.

Stannade till vid en liten rastplats samtidigt som en annan bil.
En dam erbjöd sig att ta kort på oss båda. Man ser på bilden att vädret definitivt var roligare idag.

Einar lyckades hitta ett nytt vattenfall att ställa sig framför (Thunder Creek Falls).

Vi passerade flera "picnic and camping areas", enklare rastplatser med enbart toalett, där man kunde stanna över natten billigt.
Ovan utsikten från en av dem, Cameron Flat. Vi kom åkande på vägen som syns lite till höger

Efter ytterliggare några mil kom vi fram till Lake Wanaka, där vi stannade och knäppte några kort.
Kortet ovan är taget "bakåt", alltså mot det håll vi kom ifrån.

Landskapet framför oss påminde lite om den norsk/svenska fjällvärlden, färgen på vattnet och växtligheten utefter sjön är dock annorlunda.

När vi kom fram till samhället Wanaka valde vi att åka genom passet "the Crown Range Summit".
Här var det verkligen ett annorlunda landskap. med kullar täckta av torra grästuvor.

Efter att ha åkt igenom passet stannade vi och tittade på utsikten över dalen där Arrowtown är närmaste ort.
Sen var det nerförsbacke hur långt som helst.

Stannade en gång till och tog ett kort innan vi avverkade sista biten ner, som var i klass med Trollstigen i Norge.

Knäppte ett kort när vi kom ner, man kan se vägen skymta mitt i all grönska. En ganska stor husbil syns vid gröna pilen.
Sista biten till Queenstown var inte speciellt spännande. Vi tog in på Queenstown Lakeview Holiday Park.

Åkte ner på stan och köpte en ny 12-Volts laddare till GPS'en eftersom den börjat glappa.
Passade på att äta en tidig middag på en thailändsk restaurang.
När vi kom tillbaka till campingen satte sig Bettan bakom husbilen och njöt av eftermiddagssolen.