Dags för utflykt idag igen.

Besökte först en ananasodling. Vi fick gå in i de stora växthusen och titta på plantorna.

Frågade guiden om det fanns någon blommande ananas. Hon visade oss en längst in i ett växthus.
När vi var där gick någon förbi och såg att dörren var öppen och stängde den.
Tyvärr gick den inte att öppna inifrån, så det tog ett bra tag innan vi lyckades få någon att öppna.
När vi kom ut satt det turister i 2 fulla bussar och undrade vart guiden tagit vägen.

Gjorde ett kort stopp för fotografering vid en utsiktspunkt.

Sen åkte vi till Lagoa das Cete Cidades (tvillingsjöarna), som är två kratersjöar med en omkrets på 12km.
Beroende på hur ljuset faller ska den bortre sjön kunna skifta i en blå färg och den främre mera åt grönt.
Man kan ana en liten färgskillnad.
Sen åkte vi till en restaurang i ett litet samhälle där vi åt lunch.

Strosade runt en stund efter maten. Såg att det nog började bli vår ordentligt, en hel del blommor som slagit ut.

Åkte bort till kusten och fick höra en sägen som beskrev de 2 stora klippblocken, vid pilen, som prästen och nunnorna.
(Prästen är längst fram och jagas av nunnorna.)

Bussarna stannade till en gång till så att vi kunde ta kort på kusten.

När vi kom tillbaka till hotellet bestämde vi oss för att gå ner till hamnen och titta.
Gick tillbaka till hotellet och packade väskorna innan vi gick ut på stan för att äta middag.