Vi var båda vakna när klockan ringde 07:00.
Gick upp och gjorde iordning matsäck samtidigt som vi åt frukost.
Einar gick bort till receptionen och bokade en tid 08:37. Precis när han betalat började det regna.
Vi tog fram regnkläder och överdrag för våra golfbagar och tog på gore-tex skor.
10 minuter innan vi skulle gå ut hörde vi åskmuller, och sen började det regna rejält och vi såg några blixtar (ca: 4km bort).
Vi ville absolut inte gå ut just då, det var inga problem för alla andra stod kvar och väntade.
Fick en ny tid 09:45. Enligt radarbilderna på Danmarks Meterologiska Institut så var regnet på väg mot nord-ost.
Det regnade fortfarande när vi gick ut. Vi fick båda mycket bra utslag på hål 1, där man stod på en höjd och slog neråt.
Redan vid hål 3 hade det slutat regna, och solen försökte titta fram. Vi fick ta av regnkläderna (blev varmt).

Einar slår iväg en 7-meters uppförsputt på hål 8.

Ganska bra resultat.

Hål 9 var ett ganska svårt hål (index 1). Man slog ut över en ravin med en bäck längst ner.
Sen gick hålet uppför hela vägen. Einar förbereder utslaget på bilden ovan.

Vid hål 10 stod det, som tur var, ett äldre par som bara ville gå sista 9 hålen.
Vi lät dem gå före eftersom vi ville äta våra mackor. I Danmark brukar man inte ta paus efter 9 hål.

Bettan slår ut på hål 11 som har vatten tvärs över hålet vid träden, och till höger om träden.

Det var 3 greener som satt ihop, från luften ser det nog ut som en stor treklöver.
Bettan står på greenen till hål 13, flaggan till vänster hör till hål 4. Männen strax till höger om mitten står på green till hål 11.

Banan var verkligen trevlig och i mycket bra skick. Att den var kuperad gjorde att det var mycket roligare att spela.
Efter rundan var vi ganska varma och längtade efter dusch. Vi tog en fika först.
Sen gick Einar till driving rangen för att försöka få till sin sving, som var ganska kass under rundan.
När man var greenfee gäst var range-bollarna gratis, det visste vi inte innan vi gick ut på rundan.
Det här var kanske den bästa banan vi spelat hitills sen vi åkte från Knivsta.

Efter duschen åkte vi mot Rødby, för att ta färjan över till Puttgarden.
När vi åkt ca. 1 timme började det regna, och regnet fortsatte hela vägen till färjan.
Det var oväntat många som skulle åka över, så vi kom inte med 19:15 färjan utan fick vänta till 19:45.
Vi åt en rejäl middag på färjan (stora portioner). I Puttgarden var det uppehållsväder och växlande molnighet.
Bestämde att vi skulle åka till en stellplatz och övernatta.
Vi har med oss "Reisemobil Bord Atlas" där massor av stellplatzer finns med. Dessutom har vi stellplatzer i GPS'en.
Hittade en som hade toalett i Heiligenhafen, men när vi kom fram kände vi igen den.
Den har toalett nere i hamnen, en bra bit bort, och sen måste man betala 10 euro med euromynt (som vi inte hade).
Det var dessutom enorma mängder med husbilar där.

Vi åkte istället till Wangels-Weißeshaus (23758), som också skulle ha WC.
När vi kom dit var WC stängda för renovering, men det fanns "baja-major" och det var gratis.
Var cirka 10 husbilar + 1 husvagn här, så vi stannade för att övernatta.